Posted by : admin 01 April 2009




9 Responses so far.

  1. sain daripada komik mediasenia , anda ada tak dlm komik s.zain (penerbitan solo, fargoes dll)? stroke beliau pun seakan stroke eropah macam d.yusoff jugak

  2. eastar says:

    kadang kadang saya confuse jugak dengan d. Yusof ni. stroke dia berubah - ubah. dalam aladin dan sinbad, lain pulak lukisan nya.

  3. Salam Bro Rasidi,

    dulu2 saya amat meminati komik Wak Dojer karya Hussain Saad,semua koleksi saya, spt yg saya cakap sebelum ni SEMUAnya telah musnah & rosak ditelan masa...
    adakah sedara mempunyai komik2 tersebut???, bagaimana saya nak dapatkan semula komik2 ini??? boleh tak kalau saya beli daripada sedara??? kalau tak yg ORi pun xpe, photastat ke, scan ke,....

    komik2 Pot JR pun saya minat, dan kalau boleh nak dapatkan (beli)dari sedara Rasidi....
    kalau boleh hubungi saya di mansoradabi@gmail.com, mansoradabi_72@yahoo.com, atau ayohbi@yahoo.com,........kita boleh bincang2 apa2 yg patut..

    terima kasih....

  4. admin says:

    Kalamtimur
    saya rasa xder, nanti saya try check bila balik kat kg.

    eastar
    Kebanyakkan karya D.Yusof strokenya ditiru dari komik asal. Contohnya,aladin dan sinbad diambil dari watak Conan.

    Mansor
    Saya ada 2 naskah komik Wak Dojer karya Hussain Saad. Buat masa ni saya tak berminat untuk menjual koleksi komik saya kerana setiap satu ada sentimental value. Insyaallah saya akan cuba scan untuk tatapan anda semua. Saya rasa ada link download yang disediakan mungkin dah expire. Saya akan upload balik dalam masa terdekat.

    Koleksi komik saya taklah banyak sangat. Bila fikir balik, menyesal pulak bagi pada anak saudara saya waktu kecik-kecik dulu. Kalau tak makin bertambah koleksi.

  5. Salam,
    terima kasih respon,...

    saya faham kalau sdr tak nak jual...sebab saya pun memiliki barang2(termasuk komik & majalah katun lain ) yg dianggap 'sentimental value',hanya untuk koleksi peribadi..

    saya amat BERBESAR HATI kalau sdr Rasidi dpt 'copy'kan (lengkap sebuah komik + cover ) untuk saya komik2 Wak Dojer & komik2 dr Pot JR, dan e-mel kpd saya spt add yg disertakan sblm ini...
    ATAUpun sdr rasidi boleh POS terus kpd saya...

    sebarang kos akan ditanggung oleh saya, sdr Rasidi boleh berikan no. akaun bank utk pembayaran.....

    terima kasih..

  6. admin says:

    Salam,

    Saya berharap saudara sentiasa mengikuti blog saya kerana setiap khazanah komik yang saya scan saya akan uploadkan disini. Komik - komik tersebut kebanyakkan sudah bertukar ke merah - merahan dan mengambil masa untuk diedit diperbaiki mana yang patut. Komik - komik bersaiz mini mudah untuk discan tetapi komik yang bersaiz A4 ini agar sukar dan mengambil masa. Kerana itu komik - komik yang diupload kebiasannya saya uploadkan setiap bulan.

    Disamping itu saya cuba review komik-komik lain yang masih mempunyai hak cipta supaya dapat memeriahkan lagi industri komik negara. Komik - komik yang mempunyai hak cipta saya tak akan scan almaklumlah undang-undang hak cipta.

    Sebelum ini saya telah uploadkan komik karya Pot bertajuk Tarjan. Saudara boleh download komik tersebut di pautan berkaitan. Komik Wak Dojer saya berharap saudara dapat bersabar kerana komik tersebut dalam keadaan yang kurang memuaskan dan banyak suntingan yang perlu dilakukan.

    Walau apa pun saya mengucapkan berbanyak terima kasih kerana sudi melayari blog saya ini. Saya berharap industri komik akan kembali kezaman kegemilangannya.

  7. azhar says:

    cayalah wave rasidi..

    best usaha anda ni saya support !
    saya dah letak link kat blog saya..

    teruskan usaha anda!

  8. azhar,ini bukan wave rasidi. ini ra-cd, peminat dan pengumpul komik Malaysia yg tegar.

    usaha anda mengimbas komik2 lama untuk di download oleh pembaca lain, tabik.

  9. Tanpa Nama says:

    salam bro wa tabik usaha lu. aku masih mencari komik dulu spt komando 139, tp lupa sape pelukis dia

- Copyright © KOMIK MALAYSIA - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -